Servicedesk Event maandag 20 november 2017

Het Servicedesk Event
Dit jaar vindt het Servicedesk Event plaats op maandagmiddag 20 november en zijn we te gast bij Nyenrode Business Universiteit. Na afloop van een interessant programma wordt de winnaar van de Juryprijs en de Publieksprijs bekend gemaakt.

Juryprijs en Publieksprijs voor Beste Servicedesk

Organisaties konden zich in september inschrijven door middel van een online vragenlijst. Een onafhankelijke jury nomineerde vier organisaties die kans maken op de Juryprijs voor 'Beste servicedesk'. Door bedrijfsbezoeken af te leggen wordt de winnaar bepaalt. 

Tijdens het Servicedesk Event mag het publiek haar invloed uitoefenen, door te stemmen op de genomineerde organisaties. Tijdens de pauze kunt u rondlopen over de informatiemarkt, waar de genomineerde organisaties zichzelf kunnen presenteren. Het publiek brengt vervolgens haar stem uit. De publieksprijs gaat naar de Servicedesk met de meeste stemmen.

 Programma

Hieronder vindt u het programma van de Facilitaire Servicedesk Awards 2017:

13:00 - 13:30 uur

Ontvangst met koffie, thee en een versnapering

13:30 - 13:35 uur

Welkomstwoord door dagvoorzitter 

13:35 - 14:00 uur

Presentatie: Jij maakt het verschil, de kracht van gastheerschap

14:00 - 14:30 uur

Presentatie: De mens achter de Servicedesk

14:30 - 15:15 uur

Pauze & Informatiemarkt

15:15 - 15:45 uur

Presentatie: Gedragsbeïnvloeding binnen FM

15:45 - 16:15 uur

Presentatie: PCD, the next step, van product naar dienst

16:15 - 16:45 uur

Servicedesk Cabaretduo

16.45 - 17.00 uur

Uitreiking Facilitaire Servicedesk Awards 2017

17:00 - 18:00 uur

Afsluiting met aansluitend een borrel

 
Klik hier om u aan te melden als bezoeker van het Servicedesk Event

Locatie

Nijnerode.jpg

 Dit jaar vindt het Servicedesk Event plaats bij Nyenrode Business Universiteit.
 Een  unieke locatie bestaande uit een kasteel en een landgoed op een bosrijk
 gebied van 60 hectare. 

  Nyenrode Business Universiteit
  Straatweg 25

  3621 BG Breukelen

  Klik hier voor de routebeschrijving.

 

Servicedesk Event 2017

Het programma van de Facilitaire Servicedesk Awards zal dit jaar weer zeer inspirerend en gevarieerd worden:

Presentatie Willem van Dalen, Willem van Dalen Hospitality & Facility Management
“Jij maakt het verschil; de kracht van gastheerschap”
De ander behandelen zoals jezelf behandeld zou willen worden. Vrijwel iedereen is het daarmee eens als ik het vraag in mijn trainingen. Maar ja, die ander. Die is toch anders dan jij? Misschien wil die ander wel anders behandeld worden… Willem laat aan de hand van een aantal praktijkvoorbeelden zien wat de kracht van gastheerschap is, wat het oplevert en wat het van jou vraagt. Immers, jij maakt het verschil!

Presentatie Tim van Leeuwen, NHTV
"De mens achter de Servicedesk"
Werk wordt gedaan door mensen, processen worden ingericht door mensen, afspraken over hoe we dingen doen en wat we ervoor gebruiken worden gemaakt door mensen. Een Servicedesk is vooral mensenwerk. Logischerwijs gaat het dan om de menselijke factor: wie is degene die werkt bij de Servicedesk? Is de menselijke interactie belangrijk? Kan iedereen dit werk uitvoeren? Waarom solliciteren er zoveel mensen op deze functie? Wat drijft deze mensen? En hoe moeilijk is het eigenlijk om te werken op een Servicedesk, stel dat je dat als Manager eens probeert…Tim van Leeuwen stelt zichzelf een aantal vragen om een succesvolle Servicedesk te kunnen begrijpen en licht het in zijn presentatie toe.

Presentatie Tiko Smetsers, ArrangeGroup
“Gedragsverandering binnen FM”
Het negeren van clean desk policy of het niet cancelen van boekingen van vergaderruimtes. Als facilitaire organisatie wil je ongewenst gedrag zoveel mogelijk voorkomen of tegengaan. Tegelijkertijd wil je zo gastvrij mogelijk overkomen en geen ellenlange lijsten met huisregels opstellen. Wellicht heb je al andere maatregelen genomen tegen ongewenst gedrag, maar merk je dat deze niet zo effectief zijn als je had gehoopt. Tiko Smetsers van ArrangeGroup gaat tijdens zijn workshop in op de vraag: “Hoe kan gedragsbeïnvloeding gebruikers verleiden tot gewenst gedrag, zodat Facility Management betere service kan verlenen?”

Presentatie Gökhan Tuna, TOPdesk
“PDC, the next step: van product naar dienst”

Binnen veel organisaties is een producten- en dienstencatalogus (PDC) gemeengoed geworden. Dit is vaak een statisch document of met een beetje geluk een interactief webportaal. Maar een PDC is geen product op zich. Beschouw uw PDC als dienst en ontdek hoe het uw dienstverlening verbetert. Tijdens de presentatie wordt een pragmatisch plan van aanpak uitgelegd, waarmee u telkens een volgende stap kunt nemen ter uitbreiding van de producten- en dienstencatalogus.

Cabaret door Edo Berger en Wouter Monden
“Servicedesk de Musical”

Comedians Edo Berger en Wouter Monden zijn wekelijks te horen op Q-Music en gooien daar iedere week een actueel onderwerp in de blender om er een mini-musical van te maken, tjokvol scherpe grappen en flauwe woordspelingen. Het item kreeg twee jaar geleden een eervolle vermelding van de jury van de Zilveren Reissmicrofoon. Aan Edo en Wouter de taak om de genomineerde organisaties op een unieke manier aan de tand te voelen én hen te eren voor hun nominatie.   

Initiatiefnemers

De Facilitaire Servicedesk Awards (www.sdaward.nl) is een gezamenlijk initiatief van ArrangeGroup, TOPdesk en Facto Magazine. Deze initiatiefnemers geloven in de strategische waarde van de servicedesk en hebben daarom hun krachten gebundeld om de organisatie van de Facilitaire Servicedesk Awards te communiceren. Een professionele servicedesk vervult tenslotte een spilfunctie en is vaak een succesfactor voor een moderne service-organisatie. Daarmee verdient het een podium in de facilitaire wereld.

Naar boven